Muziekfestival Eemspop
Voor de derde editie van het jaarlijkse muziek festival Eemspop is een frisse look and feel ontwikkeld die goed past bij het karakter en de uitstraling van het evenement. Deze nieuwe huisstijl is terug te zien op zowel het online als offline promotie materiaal.
Online promotie: Website / online ticket verkoop
Design
De nieuwe huisstijl is volledig geïntegreerd binnen het design van de website. Een friss ontwerp zorgt voor een heldere en overzichtelijke website.
Interactie
Eemspop is een jong festival met een brede doelgroep. Om deze doelgroep te kunnen aanspreken zijn er verschillende interactieve functies toegevoegd aan de website. Zo is het mogelijk om YouTube filmpjes te bekijken en korte geluidsfragmenten te beluisteren van artiesten die komen optreden. Zonder eerder op het festival aanwezig te zijn geweest krijgt de bezoeker online al een goede indruk van de sfeer.
Interactieve elementen: nieuws, downloads, filmpjes, muziek, foto’s en video.
Techniek
De nieuwe website is ontwikkeld op basis van een CMS (Content Management Systeem), zodat de leden de website zelf kunnen onderhouden.
Daarnaast biedt de website de mogelijkheid online kaarten te bestellen voor het festival. Kaarten kunnen veilig betaald worden met het Ideal betalingssysteem.
Offline promotie: Flyers, posters, billboards, tickets en advertenties
Drukwerk
Ook het offline promotie materiaal is volledig aangepast op het ontwerp van de nieuwe huisstijl. Kleurgebruik en creativiteit hebben gezorgd voor drukwerk dat in het oog springt.
Bekijken de nieuwe website: Eemspop 2008
Geplaatst in Portfolio, non profit